tag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post3453661521445701351..comments2023-10-30T14:27:47.987+02:00Comments on navarino-s: ΜΝΗΜΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ, ΜΝΗΜΗ ΡΕΝΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗUnknownnoreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-1409643425711588252009-04-29T18:13:00.000+03:002009-04-29T18:13:00.000+03:00@Γιάννης Χάρης
Σας ευχαριστώ πολύ για τις σελίδες ...@Γιάννης Χάρης<br />Σας ευχαριστώ πολύ για τις σελίδες και την πληροφορία. Θα βάλω την ιστοσελίδα σας σε αυτές που παρακολουθώ.navarino-shttps://www.blogger.com/profile/04905439938289896602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-32417715277237682382009-04-29T12:58:00.000+03:002009-04-29T12:58:00.000+03:00στέλνω τις σελίδες
Πέτρος Χάρης = ψευδώνυμο του Ι...στέλνω τις σελίδες<br /><br />Πέτρος Χάρης = ψευδώνυμο του Ιωάννη ΜαρμαριάδηΓιάννης Χάρηςhttps://www.blogger.com/profile/09321009429608871869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-85474097120025534832009-04-28T09:04:00.000+03:002009-04-28T09:04:00.000+03:00@Γιάννης Χάρης
Είδα στο πολύ ενδιαφέρον blog σας, ...@Γιάννης Χάρης<br />Είδα στο πολύ ενδιαφέρον blog σας, πατρώνυμο Η. οπότε ακυρώνεται το περί πατρός ερώτημα!navarino-shttps://www.blogger.com/profile/04905439938289896602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-26106771045919290532009-04-27T10:48:00.000+03:002009-04-27T10:48:00.000+03:00@Γιάννης Χάρης.
Κύριε Χάρη μένω υπόχρεως που κάνατ...@Γιάννης Χάρης.<br />Κύριε Χάρη μένω υπόχρεως που κάνατε τον κόπο να παραθέσετε τόσα πολλά στοιχεία γύρω από το θέμα και να διαφωτίσετε πολλές πτυχές του που εγώ αγνοούσα. Πείθομαι απόλυτα από την εκδοχή σας, μιας και περαν της επαγγελματικής σας ευσυνειδησίας είχατε και την τιμή να είστε και φίλος της αείμνηστης Ρένας. Και για να αποτολμήσω και μια προσωπική ερώτηση: μήπως είστε γυιός του Πέτρου Χάρη; Γιατί κάπου είδα το όνομα του σε αυτούς, που με τα πρώτα ποιήματα της το '59, είχαν διακρίνει και επαινέσει το ταλέντο της.<br /><br />Θα σας ήμουν και ευγνώμων αν μου στέλνατε και εκείνες τις 2-3 σελίδες που λέτε από την πρώτη έκδοση,έτσι σαν ενθύμιο. Το e-mail μου είναι: laskoukou@yahoo.grnavarino-shttps://www.blogger.com/profile/04905439938289896602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-71005619969259569762009-04-27T01:45:00.000+03:002009-04-27T01:45:00.000+03:00[αν θέλετε, μπορώ να σας στείλω, για την ιστορία, ...[αν θέλετε, μπορώ να σας στείλω, για την ιστορία, σκαναρισμένες 2-3 σελίδες από την πρώτη έκδοση με τις ξυλογραφίες της Μ. Σχοινά]Γιάννης Χάρηςhttps://www.blogger.com/profile/09321009429608871869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-66771145882015840022009-04-27T01:34:00.000+03:002009-04-27T01:34:00.000+03:00"Είχε προηγηθεί βέβαια [!], λίγο μετά τη δικτατορί..."Είχε προηγηθεί βέβαια [!], λίγο μετά τη δικτατορία, η κυκλοφορία ενός μικρού βιβλίου [!!] με τίτλο [!!!] “Κατάσταση πολιορκίας” και την υπογραφή Ρένα Χατζηδάκη, αλλά και πάλι κυκλοφόρησε σε έναν περιορισμένο κύκλο [!!!!]"<br /><br />δημοσιογραφικές προχειρότητες: το "μικρό βιβλίο" είναι <B>Η</B> <I>Κατάσταση Πολιορκίας</I>, δηλαδή ολόκληρο το ποίημα! Ο Ολκός, καίτοι μικρός σχετικά εκδοτικός οίκος, κατέχει τότε [1974] περίοπτη θέση στα εκδοτικά πράγματα της χώρας. Την όλη εκδοτική διαδικασία, επαναλαμβάνω, την παρακολούθησε η ίδια η Ρ.Χ. (είμαι σε θέση να το ξέρω, αφού από το 1972 εργαζόμουν στον Ολκό)<br /><br />η σημείωση στο τέλος της έκδοσης:<br /><br />«Το ποίημα αυτό, που είχε πρώτα τον τίτλο <I>Γ.Φ.Α. </I> (<I>Γυναικείες Φυλακές Αβέρωφ</I>), γράφτηκε το Φλεβάρη του 1968 ανάμεσα στους δυο νόμους περί “αμνηστείας” (Α.Ν. 228/1967 και Α.Ν. 282/1968). Το πρώτο μέρος του ποιήματος, στον πολύπλοκο, παράνομο δρόμο που χρησιμοποιήθηκε για να βγει από τις φυλακές και να φτάσει στον προορισμό του σα γράμμα, έπεσε τυχαία στα χέρια του Μίκη Θεοδωράκη, που το μελοποίησε αμέσως. Μετά την αποφυλάκισή της, το Μάρτη του 1968, η ποιήτρια συναντήθηκε με το συνθέτη, του έδωσε το δεύτερο και το τρίτο μέρος του ποιήματος, και οι δύο αποφάσισαν να αλλάξουν τον τίτλο σε <I>Κατάσταση Πολιορκίας</I> και να κυκλοφορήσουν το έργο παράνομα στην Ελλάδα και νόμιμα στο εξωτερικό. Το ψευδώνυμο “Μαρίνα” χρησιμοποιήθηκε στην αρχή για λόγους προφύλαξης και μετά για λόγους αρχών, όσο υπήρχε στρατιωτική δικτατορία. Αυτή εδώ είναι η πρώτη νόμιμη έκδοση του ποιήματος στην Ελλάδα».<br /><br />το 1977 τώρα, στον Μουσικό Αύγουστο παρουσιάζονται όλα τα μεγάλα έργα του Θεοδωράκη στον Λυκαβηττό· ένα από τα προγράμματα, που επαναλαμβάνεται, αν θυμάμαι καλά, 2 βραδιές, περιλαμβάνει την Κατάσταση Πολιορκίας στο α΄ μέρος και το Πνευματικό Εμβατήριο στο β΄, με τη Δημητριάδη και τη Φαραντούρη, όπως ξανάγραψα (αν το 1999 τραγούδησε ο ίδιος ο Μίκης «ελλείψει έλληνα τραγουδιστή» [!], αυτό δεν το γνωρίζω)<br /><br />[και] τότε λοιπόν, με την ευκαιρία των συναυλιών, [ξανα]γράφτηκε το όνομα της Ρένας Χατζηδάκη στις εφημερίδες, και με τα πολλά, με την πίεση των φίλων της (στους οποίους συγκαταλέγομαι τα χρόνια εκείνα και εγώ), δέχτηκε να εμφανιστεί και η ίδια στην πρώτη συναυλία και να χαιρετήσει το ενθουσιώδες κοινό<br /><br />κανένα μυστήριο λοιπόν, πέρα από τα της (γενικής) παρανομίας την εποχή της χούνταςΓιάννης Χάρηςhttps://www.blogger.com/profile/09321009429608871869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-18326765136084385352009-04-26T21:54:00.000+03:002009-04-26T21:54:00.000+03:00@Γιάννης Χάρης
Κύριε Χάρη σας ευχαριστώ πάρα πολύ ...@Γιάννης Χάρης<br />Κύριε Χάρη σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την επίσκεψη σας στο blog μου! Καταλαβαίνω ότι γνωρίζετε το θέμα πληρέστερα από μένα και σας ευχαριστώ για τις επισημάνσεις σας. Πλην όμως και εγώ μέσω διαδικτύου σε κάποιες πηγές ανέτρεξα και βρήκα τα στοιχεία που παραθέτω. Και συγκεκριμένα:<br />Α)Στο θέμα της πρώτης εμφάνισης με το πραγματικό όνομα της, η Ελευθεροτυπία της 18-08-2003 γράφει: "Η Ρένα Χατζηδάκη υπήρξε μία από τις πιο σιωπηλές δημιουργούς του καιρού μας. Δεν επεδίωξε ποτέ να εξαργυρώσει τις δάφνες της, ποιητικές και αντιστασιακές. Από το 1968 που έγραψε ως «Μαρίνα» (μόλις 25 ετών) το «τραγούδι-ποταμός», σύμφωνα με τον ίδιο τον Μίκη Θεοδωράκη, το «Κατάσταση πολιορκίας», αποκάλυψε μόλις το 1991, σχεδόν 24 χρόνια μετά, ότι η «Μαρίνα» είναι η ίδια. <br />Είχε προηγηθεί βέβαια, λίγο μετά τη δικτατορία, η κυκλοφορία ενός μικρού βιβλίου με τίτλο «Κατάσταση πολιορκίας» και την υπογραφή Ρένα Χατζηδάκη, αλλά και πάλι κυκλοφόρησε σε έναν περιορισμένο κύκλο. Ωσπου το 1991 η «Κατάσταση πολιορκίας» κυκλοφόρησε ευρέως από τις εκδόσεις «Γαβριηλίδη», με 8 ένθετες εικόνες του Γιάννη Βαλαβανίδη".<br />Β)Στο θέμα της συνάντησης του Μίκη με την ποιήτρια ο ίδιος ο συνθέτης σε συνέντευξη του στο Βήμα της Κυριακής 05-06-2005 λέει ότι στο σπίτι της στη Φιλοθέη του έδωσε η Σύλβα Ακρίτα το ποίημα σε χειρόγραφη μορφή και του είπε να φύγει γρήγορα για να μη γυρίσει η Ρένα και το καταλάβει. Δεν αναφέρει συνάντηση με την ποιήτρια.<br />και<br />Γ)Στο θέμα της ζωντανής εκτέλεσης του τραγουδιού στην Ελλάδα ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης στην πιο πάνω συνέντευξη αναφέρει επί λέξει: "Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε στο κοινό μόνο δύο φορές: την πρώτη στον Μουσικό Αύγουστο του 1977 και τη δεύετερη στη Στοά του βιβλίου, στα 1999, με ερμηνευτή τον υποφαινόμενο, ελλείψει έλληνα τραγουδιστή..."navarino-shttps://www.blogger.com/profile/04905439938289896602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-86342531868421739392009-04-25T23:01:00.000+03:002009-04-25T23:01:00.000+03:00μια μικρή διόρθωση:
το συγκλονιστικό αυτό ποίημα ...μια μικρή διόρθωση:<br /><br />το συγκλονιστικό αυτό ποίημα δεν κυκλοφόρησε με το πραγματικό όνομα της Ρ.Χ. το 1991, "23 ολόκληρα χρόνια [μετά το 1968]», αλλά το 1974, στις εκδόσεις ΟΛΚΟΣ (εκδότης τότε ο Αντώνης Καρκαγιάννης), με την επίβλεψη της ίδιας της ποιήτριας, μια καλαίσθητη έκδοση με υπέροχες ξυλογραφίες της Μαίρης Σχοινά<br /><br />στο εξώφυλλο αναγράφεται: "Ρένα Χατζηδάκη (Μαρίνα)", ενώ στην τελευταία σελίδα υπάρχει εκτενής σημείωση ανυπόγραφη, αλλά προφανώς της Ρ.Χ., με το όλο χρονικό, όπου αναφέρεται π.χ. η συνάντηση της ποιήτριας με τον Θεοδωράκη ("Μετά την αποφυλάκισή της, το Μάρτη του 1968, η ποιήτρια συναντήθηκε με το συνθέτη..." κτλ.) κ.ά. <br /><br />εκτός από τη σχετικά έγκαιρη έκδοση του 1974, η πραγματική ταυτότητα της Μαρίνας έγινε ευρύτερα γνωστή και με τον "Μουσικό Αύγουστο" του 1977, σειρά 30 συναυλιών του Θεοδωράκη στον Λυκαβηττό, όπου η "Κατάσταση Πολιορκίας" ερμηνευόταν εναλλάξ από τη Μαρία Φαραντούρη και τη Μαρία ΔημητριάδηΓιάννης Χάρηςhttps://www.blogger.com/profile/09321009429608871869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-20328903349075116472009-04-22T19:21:00.000+03:002009-04-22T19:21:00.000+03:00@monkakia καλώς τα μάτια μας! 'Εχετε χρόνο μπροστά...@monkakia καλώς τα μάτια μας! 'Εχετε χρόνο μπροστά σας και θα συναντηθείτε με την ποίηση αρκεί να είστε καλοί αγωγοί της και από όσο έχω καταλάβει εσείς είστε, μη δε του "καθάρματος" Monkey1 εξαιρουμένου!navarino-shttps://www.blogger.com/profile/04905439938289896602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-51612299569634647112009-04-22T19:15:00.000+03:002009-04-22T19:15:00.000+03:00@Mr Arvulas γειά σου ρε μεγάλε! "...μια σε βρίσκω ...@Mr Arvulas γειά σου ρε μεγάλε! "...μια σε βρίσκω μια σε χάνω..." πως λέει ένα τραγούδι! Εγώ περνάω πάντως όταν βάζεις καινούργια ανάρτηση.navarino-shttps://www.blogger.com/profile/04905439938289896602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-58080501520005334522009-04-22T18:54:00.000+03:002009-04-22T18:54:00.000+03:00Tyler Durden
Ο Θεοδωράκης έχει πεθάνει και δεν το...Tyler Durden <br />Ο Θεοδωράκης έχει πεθάνει και δεν το ξέρω; ή μήπως δεν έχει προσφέρει τίποτα;Saqhttps://www.blogger.com/profile/03747828606719317759noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-45622689710881837022009-04-22T17:16:00.000+03:002009-04-22T17:16:00.000+03:00πολυ ωραιο το κειμενο σου ναβαρινο μας!!ουτε καν τ...πολυ ωραιο το κειμενο σου ναβαρινο μας!!ουτε καν τα ηξερα ολα αυτα γιατι οπως εχω ξαναπει απο ποιηση μαυρα μεσανυχτα...ασε...ντροπη<br />νομιζω το ποιημα τα λεει ολα...και κυριως καταγγελει την αδιαφορια και τον παρτακισμο που σημερα μας πνιγει σ αυτην την κοινωνια!!the monkeyshttps://www.blogger.com/profile/17338843891713079763noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-85029372924391089782009-04-21T19:26:00.000+03:002009-04-21T19:26:00.000+03:00Ωραιο φιλε ναβαρινο..θα επανελθω με ολοκληρωμενο σ...Ωραιο φιλε ναβαρινο..θα επανελθω με ολοκληρωμενο σχολιο εν καιρω..περνα και συ απο το μπλογκοσπιτο μου.Mr Arvulashttps://www.blogger.com/profile/05609208754312537754noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-85745485576026018552009-04-21T19:22:00.000+03:002009-04-21T19:22:00.000+03:00@Tyler γειά σου! Το παράδειγμα του Τσε είναι πολύ ...@Tyler γειά σου! Το παράδειγμα του Τσε είναι πολύ χαρακτηριστικό! Θυμάμαι τότε πως πανηγύριζαν τα ΜΜΕ ακόμη και τα "κομμουνιστικά" γιατί είχε έρθει σε ρήξη και με τον Κάστρο τότε ο Τσέ!navarino-shttps://www.blogger.com/profile/04905439938289896602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-66687023220846913452009-04-21T19:18:00.000+03:002009-04-21T19:18:00.000+03:00@newton γειά σου! Υπάρχουν και σήμερα ταλαντούχοι ...@newton γειά σου! Υπάρχουν και σήμερα ταλαντούχοι και διορατικοί άνθρωποι αλλά μένουν στο περιθώριο γιατί υπάρχουν τα άτιμα τα κυκλώματα, βλέπεις!navarino-shttps://www.blogger.com/profile/04905439938289896602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-48173660991951991132009-04-21T12:33:00.000+03:002009-04-21T12:33:00.000+03:00την ιδέα του μεγάλου την σχηματίζει η κοινωνία αρκ...την ιδέα του μεγάλου την σχηματίζει η κοινωνία αρκετά μετά τον θα΄νατο κάποιου και μάλιστα δεν ξέρω κατά πόσο αυτή είναι πηγαία ή πάντα κατευθυνόμενη από την εξουσία.<br /><br />Οσο ήταν ζωντανός το Τσε ήταν τρομοκράτης, σήμερα μπορεί να πίνουν στη μνήμη του μεχρι και οι φασίστες.Tyler Durdenhttps://www.blogger.com/profile/14580330686951155941noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7160569979468352799.post-28804572807693385712009-04-21T07:26:00.000+03:002009-04-21T07:26:00.000+03:00Σήμερα ναβαρινο ποιους έχουμε; η χώρα μας έχει στε...Σήμερα ναβαρινο ποιους έχουμε; η χώρα μας έχει στερέψει από μεγάλους ανθρώπους σαν και αυτούς που αναφέρεις. Ούτε ποιητές ούτε συνθέτες, γιατί άραγε;Saqhttps://www.blogger.com/profile/03747828606719317759noreply@blogger.com