Μέρα με τη μέρα όλο και βλέπουμε τις τιμές να πέφτουν. Πιο πολύ βέβαια στα είδη ένδυσης και υπόδησης και λιγότερο σε αυτά της διατροφής. Και δεν είναι μόνο το ότι πρυτανεύει σε αυτές τις στιγμές κάποια ιεράρχηση των αναγκών και τα πρώτα που την πληρώνουν είναι τα ρούχα και τα παπούτσια, είναι και τα τεράστια περιθώρια κέρδους που έχουν τα είδη αυτά σε σχέση με άλλα προϊόντα της αγοράς.
Ιδίως τα επώνυμα από αυτά, αποτελούν την επιτομή του σκανδάλου! Και αν για την αιτία της κρίσης μιλήσαμε για φούσκες των τραπεζών και άλλα παρόμοια, εδώ να δείτε τι γίνεται! Χάσματα μεταξύ κόστους και τιμής καταναλωτή που μόνο η αστροφυσική μπορεί να μετρήσει.
Γνωστό μου πρόσωπο που ξέρει καλά το χώρο του υποδήματος, μου έλεγε τις προάλλες ότι ένα ζευγάρι ΝΙΚΕ φεύγει από την Κίνα με τιμή κάτω των 5 ευρώ και φτάνει στον καταναλωτή πάνω από 150!!! Ενώ στα ALL STAR της CONVERSE τα πράγματα είναι πιο σκανδαλώδη: Κάτω από 1 ευρώ η τιμή τους στην Κίνα και πάνω από 60 ευρώ σε Ευρώπη και Αμερική!
Το περίεργο βέβαια είναι που τα επώνυμα –και στα ρούχα εννοείται γιατί και εκεί τα ίδια γίνονται- κρατάνε ακόμη. Πολύ μικρές οι εκπτώσεις τους και μόνο μέσα από το διαδίκτυο τον τελευταίο καιρό βρίσκει κανείς κάποιες ενδιαφέρουσες μειώσεις.
Η λέξη «περίεργο» βέβαια εδώ δεν κυριολεκτεί και μπαίνει για να δηλώσει το αξιοσημείωτο του πράγματος που μόνο περίεργο δεν είναι. Γιατί είναι γνωστή η εξάρτηση των καταναλωτών από αυτά τα σύμβολα και τις μάρκες. Σε τέτοια παυλοφική ένταση μάλιστα αντανακλαστικών που μόνο με εθισμούς πρεζονιών σε ηρωίνη μπορεί κάποιος να τη συγκρίνει. Ας είναι καλά η διαφήμιση, αυτή η σύγχρονη γκεμπελική διαστροφή του μυαλού μας!
Πάρτε για παράδειγμα μια φίρμα που προανέφερα: τη ΝΙΚΕ. Είναι πρωτοφανής η περίπτωση της! Είναι η πρώτη εταιρία στην ιστορία του παγκόσμιου εμπορίου που κατάργησε το λογότυπο της! Δεν γράφει τίποτα, βάζει μόνο το σήμα της αυτό το κάτι σαν V καλλιγραφικό και γαμάει με το συμπάθιο αγαπητοί αναγνώστες! Αν πας π.χ. σε κάποιο χωριό της Μογγολίας και τους δείξεις αυτό το σήμα μαζί με το σήμα του σταυρού, μόνο εκείνο της ΝΙΚΕ θα αναγνωρίσουν!
Είθε, η κρίση λοιπόν που απλώνεται σαν τυφώνας, μαζί με τα τόσα αρνητικά της να κάνει και ένα καλό: να σπάσει επιτέλους και αυτές τις «επώνυμες φούσκες» αυτές τις φλύκταινες που ταλανίζουν επί χρόνια την αγορά!
Ιδίως τα επώνυμα από αυτά, αποτελούν την επιτομή του σκανδάλου! Και αν για την αιτία της κρίσης μιλήσαμε για φούσκες των τραπεζών και άλλα παρόμοια, εδώ να δείτε τι γίνεται! Χάσματα μεταξύ κόστους και τιμής καταναλωτή που μόνο η αστροφυσική μπορεί να μετρήσει.
Γνωστό μου πρόσωπο που ξέρει καλά το χώρο του υποδήματος, μου έλεγε τις προάλλες ότι ένα ζευγάρι ΝΙΚΕ φεύγει από την Κίνα με τιμή κάτω των 5 ευρώ και φτάνει στον καταναλωτή πάνω από 150!!! Ενώ στα ALL STAR της CONVERSE τα πράγματα είναι πιο σκανδαλώδη: Κάτω από 1 ευρώ η τιμή τους στην Κίνα και πάνω από 60 ευρώ σε Ευρώπη και Αμερική!
Το περίεργο βέβαια είναι που τα επώνυμα –και στα ρούχα εννοείται γιατί και εκεί τα ίδια γίνονται- κρατάνε ακόμη. Πολύ μικρές οι εκπτώσεις τους και μόνο μέσα από το διαδίκτυο τον τελευταίο καιρό βρίσκει κανείς κάποιες ενδιαφέρουσες μειώσεις.
Η λέξη «περίεργο» βέβαια εδώ δεν κυριολεκτεί και μπαίνει για να δηλώσει το αξιοσημείωτο του πράγματος που μόνο περίεργο δεν είναι. Γιατί είναι γνωστή η εξάρτηση των καταναλωτών από αυτά τα σύμβολα και τις μάρκες. Σε τέτοια παυλοφική ένταση μάλιστα αντανακλαστικών που μόνο με εθισμούς πρεζονιών σε ηρωίνη μπορεί κάποιος να τη συγκρίνει. Ας είναι καλά η διαφήμιση, αυτή η σύγχρονη γκεμπελική διαστροφή του μυαλού μας!
Πάρτε για παράδειγμα μια φίρμα που προανέφερα: τη ΝΙΚΕ. Είναι πρωτοφανής η περίπτωση της! Είναι η πρώτη εταιρία στην ιστορία του παγκόσμιου εμπορίου που κατάργησε το λογότυπο της! Δεν γράφει τίποτα, βάζει μόνο το σήμα της αυτό το κάτι σαν V καλλιγραφικό και γαμάει με το συμπάθιο αγαπητοί αναγνώστες! Αν πας π.χ. σε κάποιο χωριό της Μογγολίας και τους δείξεις αυτό το σήμα μαζί με το σήμα του σταυρού, μόνο εκείνο της ΝΙΚΕ θα αναγνωρίσουν!
Είθε, η κρίση λοιπόν που απλώνεται σαν τυφώνας, μαζί με τα τόσα αρνητικά της να κάνει και ένα καλό: να σπάσει επιτέλους και αυτές τις «επώνυμες φούσκες» αυτές τις φλύκταινες που ταλανίζουν επί χρόνια την αγορά!
10 σχόλια:
Εγώ πάλι αδυνατώ να καταλάβω πώς γίνεται άτομα που παραπονούνται ότι δεν τα βγάζουν εύκολα πέρα οικονομικά -όχι μόνο τώρα με την κρίση, αλλά εδώ και χρόνια- να πέφτουν πάνω στα επώνυμα πανάκριβα προϊόντα όπως οι μύγες στο σκατό.
Πάντως μία φίρμα δε λέει πάντα κάτι. Πολλά μου έχουν βγει σκάρτα (πχ σκίζονται ή γαριάζουν με το 2ο-3ο πλυντήριο χωρίς λόγο κι αιτία)
Με την κρίση, τα συνοικιακά μαγαζιά είναι αυτά που φοβάμαι (στη γειτονιά μου τα περισσότερα έκλεισαν ήδη και κάποια μάλιστα δεν έμειναν ανοιχτά ούτε 5μηνο) και όχι τα επώνυμα-κεντρικά, που άλλωστε οι εκπτώσεις τους ήταν πάντα πλασματικές.
Και όσον αφορά τα τρόφιμα εκεί οι τιμές ακολουθούν την ανιούσα..
Καλό ξημέρωμα!
δυστυχώς είναι ντροπή να δείξεις ότι δεν τα φυσάς! Και γιαυτό επιβάλλεται να αγοράζεις φίρμες, άσχετα αν αυτές έχουν βουτηχτεί στον ιδρώτα και στο αίμα ακόμα σύγχρονων σκλάβων του τρίτου κόσμου, άσχετα αν η τιμή είναι μόνο για τη φίρμα και όχι για την ποιότητα, η οποία δεν συμφέρει στον καπιταλισμό. Αν το ρούχο σου κρατούσε τότε δεν θα αναγκαζόσουν να αγοράζες κάθε λίγο και λιγάκι.
Aγαπητέ navarino,
πιο πριν απο την κριση, την εκδίκηση των επωνύμων την πήραν οι "μαιμούδες"
Ισως οχι στη ΝΙΚΕ, αλλα κατι λακοστ, κατι ραλφ λορεν, κατι νότικα, κατι λουι βιτον και αλλα πολλά τα καταξεφτελισαν!!
Φίλε navarino ανοίγεις μεγάλο θέμα.
Καταρχήν αυτό που λέει ο tyler ότι δηλαδή τα κόστη παραγωγής, συνεπώς και χοντρικής πώλησης, αυτών των προιόντων είναι τόσο χαμηλά γιατί είναι βουτηγμένα με το αίμα των σύγχρονων ανατολικών σκλάβων.
Σκέψου ότι η κατασκευή των ίδιων προιόντων στην Ελλάδα θα κόστιζε 10 και 20 φορές περισσότερο από την τιμή που τα αγοράζουν τώρα. Και εδώ βρίσκεται και ο λόγος που σήμερα η παραγωγή στην χώρα μας έχει γίνει ανύπαρκτη.
Αφού τα παίρνουν τζάμπα από την κίνα και τις άλλες ασιατικές χώρες γιατί να υπάρχουν εδώ εργοστάσια;
Ορίστε, λοιπόν, πως εξαφανίζεται η παραγωγή στην κάθε χώρα και πως εξαρτάσαι άμεσα από το εμπόριο.
Το ερώτημα βέβαια που τείθεται είναι το εξής: αφού πωλούνται χοντρική τόσο φτηνά γιατί καταλείγουν στα χέρια μας πανάκριβα;
Είναι απλό. Για να κάνεις εισαγωγή πρέπει να πάρεις μεγάλες ποσότητες και μεγάλες ποσότητες παίρνουν όσοι έχουν και μεγάλα ποσά στην τράπεζα. Αυτοί λοιπόν αφού μπορούν και δεσμεύουν αυτά τα κεφάλαια κατόπιν χτυπάνε και τις τιμές. Ύστερα συμβουλεύουν και τα καταστήματα να μην ρίξουν και αυτοί τις τιμές και φτάνουμε στο σημείο να τα αγοράζουμε πανάκριβα.
Τι κάναμε δηλαδή; κλείσαμε όλα τα εργοστάσια κατασκευής στην Ελλάδα που θα μπορούσαν να πουλάνε κατευθείαν στα μαγαζιά και τα φέρνουμε από έξω δίνοντας τεράστια κέρδη στους εμπόρους.
Από τη μια μας έφαγε ο καημός του να φοράμε "καλή" μάρκα και επώνυμη και από την άλλη ο άκρατος ανταγωνισμός που τελικά έχει ως αποτέλεσμα να μην μειώνονται οι τιμές απλά να μειώνεται το κόστος παραγωγής και να αυξάνεται ο αριθμός των σκλάβων εργατών.
@γυαλινάκι μου γειά σου! αυτό που γράφεις είναι πολύ σημαντικό και δείχνει το μέγεθος της εξάρτησης μας από τις φίρμες: κάνει το σκατό του παξιμάδι ο άλλος αλλά το timperland θα το φορέσει ο κόσμος να χαλάσει. Μάλιστα κάποιο φεγγάρι οι νεαροί στις καφετέριες συζητούσαν για το πόσα ζευγάρια έχει ο καθένας!
@tyler πολύ εύστοχες οι δυο διαστάσεις που προσθέτεις στο θέμα: η άγρια εκμετάλλευση των σύγχρονων σκλάβων και η όχι ανάλογη της τιμής τους ποιότητα.
΄,@cynical γειά σου! πολύ ωραίο αυτό για τις "μαϊμούδες"! άσε που βοηθάς και τους μετανάστες να επιβιώνουν και αν πιάνεις και την κουβέντα μαζί τους μπορεί να έχεις και τυχερά: μια φορά η γυναίκα μου κατά την αγορά φιρμάτης τσάντας από μπαγλαντέζο πωλητή, είχε επιπλέον έκπτωση 10ε γιατί τόυ μίλησε για τη Ντάκα την πρωτεύουσα της χώρας του. τις γιορτές αγόρασα ένα πορτοφόλι στην ερμού από πλανόδιο και όταν τον ρώτησα από που είναι και μου απάντησε από ιράν, "φαίνεται για μαλάκας ο αχμαντινετζάντ" παρατήρησα, "πολύ μεγάλος μαλάκας" μου απάντησε και μου έκανε 5ε έκπτωση!
@newton φίλε μου γειά σου! προχωράς το πράγμα πιο πέρα και πετυχαίνεις καίριο στόχο! ακριβώς με τις παραμέτρους που βάζεις θίγεις την καρδιά του μεγάλου προβλήματος με τον παγκόσμιο καπιτολισμό που εδώ και χρόνια διαμορφώνει τις εφιαλτικές συνθήκες της αχαλίνωτης εκμετάλλευσης απότοκος της οποίας είναι η κλιμακούμενη κρίση που ζούμε.
ωραιο κειμενο ναβαρινο μασ!!τα επωνυμα ζουν και 8α βασιλευουν οικονομικη ξεοικονομικη κριση!γιατι εμεις 8α συνεχισουμε να ψωνιζουμε και οι εταιριες να εκμεταλευονται τα φτηνα εργατικα χερια.
γενικα ο ελληνας δεν προκειται οτι και να γινει να αγοραζει ακριβα πραγματα!ο ελληνας ειναι γεννημενος ποζερι!χαχααχα
ναβαρινο μας που χα8ηκες?σε εχουμε χασει απο το blog μας!!μετρας απουσιες!!και 8α σε μαλώσω!χιχχιχιιχ
@monkaki1 χάθηκα γιατί είχα κάποια προβλήματα αλλά τη ska δεν τη διάβασα γιατί δεν ξέρω τίποτα για το θέμα και γιατί έχει πολλά video. εδώ είμαστε τώρα και θα τα λέμε!
ΥΓ διάβασα όμως ρε καθαρματάκι το σχόλιο σου στα γκρίγκλις (λόκληρο μάλιστα)που έκανες σε ποστ του lagartakiou!! ....ακούς στα γκρίγκλις!!!!!
Δημοσίευση σχολίου