Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

Περάστε κόσμε: Εδώ οι καλύτερες ταινίες της 10ετίας!!!!


Μου ήρθε να βάλω αυτόν τον τίτλο γιατί όλο αυτό το παιχνίδι που παίζουμε με τις λίστες μου θύμισε τα παλιά μαγαζιά που έβγαζαν έξω την πραμάτεια τους και τη διαλαλούσαν παινεύοντας την! Εδώ η πραμάτεια μας δεν είναι για πούλημα -λιγάκι "μούρη" μπορεί να πουλάμε- έχει να κάνει με συγκινήσεις και συναισθήματα, αγγίγματα ψυχής και γρατσουνίσματα που προξένησαν στον καθένα μας τα έργα αυτής της σπουδαίας τέχνης του ανθρώπου: της 7ης!
Γνωρίζοντας βέβαια ότι, όπως τόσο εύστοχα σημειώνει στη λίστα της η συνάδελφος crispy, με πόνο ψυχής αφήσαμε έξω και αριστουργήματα. Και ότι οι τελευταίες χρονικά ταινίες που είδαμε αποκτούν ένα προβάδισμα στη μνήμη μας σε σχέση με τις παλαιότερες.
Εγώ προσπάθησα να κρατήσω στη λίστα μου και μια αξιολόγηση ποιοτικής διαβάθμισης σύμφωνα βέβαια με τα δικά μου κριτήρια παρ' ότι που ξέρω ότι αυτό είναι αρκετά δύσκολο.
Έχουμε και λέμε λοιπόν, ως τις 20 καλύτερες ταινίες για τη δεκαετία 2000-2009 εγώ θεωρώ κατά σειρά αξιολόγησης τις πιο κάτω:

1. Η Λευκή Κορδέλα. του Μίκαελ Χάνεκε
2. Mulholland Drive. του Ντέϊβιντ Λιντς
3. Τυχερή Κι’ Ευτυχισμένη. του Μάϊκ Λη
4. Γκραν Τορίνο. του Κλιντ Ηστγουντ
5. Τα Παιδιά Της Χορωδίας. του Κριστόφ Μπαρατιέ
6. Τραγούδια Από Το Δεύτερο Όροφο. του Ρόϋ Άντερσον
7. Εσείς Οι Ζωντανοί. του Ρόϋ Άντερσον
8. Match Point. του Γουντυ Αλλεν
9. Γράμματα από το Ιβο Ζιμα. του Κλιντ Ηστγουντ
10. 4 Μήνες 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες. του Κριστιάν Μουνγκίου
11. Old Boy. του Τσαν Γουκ Παρκ
12. The Big Fish. του Τιμ Μπάρτον.
13. Προσοχή Πόθος. του Ανγκ Λι
14. Οι Ωρες. του Στίβεν Ντάλντρι
15. Dogville. του Λαρς Φον Τρίερ
16. Αναχωρήσεις. του Γιοτζίρο Τακίτα
17. Οι Ζωές των Άλλων. του Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ
18. Ο Επίμονος Κηπουρός. Του Φερνάντο Μεϊρέγιες
19. Ο Άνεμος Χορεύει το Κριθάρι. Του Κεν Λόουτς
20. Οι 3 Ταφές του Μελκιάδες Εστράδα. Του Τόμυ Λη Τζόουνς

22 σχόλια:

Roadartist είπε...

Αρκετές και δικές μου αγαπημένες, αλλά κάποιες δεν τις έχω δει.. να τις σημειώσω :)

Τσαλαπετεινός είπε...

Πολύ δύσκολη δουλειά!
Να θυμηθεις, να ξεχωρίσεις, να περικόψεις και τέλος να αξιολογησεις...
Το δυσκολότερο είναι μάλλον να αφήσεις ΄κάποιες εκτός της πρώτης εικοσάδας.

(Στο μεταξύ, σημειώνω και τις 3 που δεν έχω δει, όπως και η Roadartist )

καλό απόγευμα

μ είπε...

Δεν έχω δει τις μισές... Έχω δουλειά το χειμώνα!

Συμφωνώ όμως για τις άλλες μισές!

καλημέρα

the monkeys είπε...

Πολύ χαίρομαι που έχεις συμπεριλάβει και τη λευκή κορδέλα, καθώς το έχω στα υπόψην μου να το δω.

Όπως και ο Μάνος δεν έχω δει και εγώ τις μισές :$, εμμμ ελπίζω να δω κάποιες από αυτές μελλοντικά.

ELvA είπε...

Πολυ ενδιαφερουσα η λιστα του navarinou μας!
Δεν εχω δει τη Λευκη κορδελλα, αλλα διαβασα για την υποθεση της και θα ηθελα να τη δω καποια στιγμη. Οι εξαιρετικες 'Ωρες' του Στίβεν Ντάλντρι ειναι απο τις αγαπημενες μου ταινιες και τη προτεινω σε ολες και ολους! Υπαρχουν πολλες ταινιες που αξιζουν τον κοπο, ειναι ομως αρκετα δυσκολο να φτιαξει κανεις μια λιστα, ακριβως επειδη υπαρχουν πολλα γουστα και προτιμησεις!

Καλο βραδυ!

Αγγελικη Ν είπε...

Τελευταία δεν πηγαίνω σινεμά... Μου λείπει..Η λίστα σου θα μου φανεί χρήσιμη για να τα δω σε DVD.. Ευχαριστώ

navarino-s είπε...

@Roadartist καλημέρα καλή βδομάδα!
Υπάρχει και εδώ όπως και στα βιβλία υπερπαραγωγή και δεν τα προλαβαίνουμε όλα. Άσε που είναι και πολύ ακριβό το εισιτήριο. Στον Καναδά και τις ΗΠΑ είναι και φθηνότερο αλλά και κέθε Πέμπτη τα σινεμά έχουν μισό εισιτήριο.

@Τσαλαπετεινέ
Είναι καταπληκτικό που συμπίπτουμε στις 17!!! Χαίρομαι ιδιαίτερα!
Καλημέρα καλή βδομάδα!

@Μάνος, γιατρέ μου καλημέρα δεν τα προλαβαίνουμε όλα. Πολλές έχεις δει.

@monkakia μου καλημέρα καλή βδομάδα! Στο σινεμά να πηγαίνετε! Είναι μεγάλο σχολείο! Και το ...να πηγαίνετε εννοώ για αργότερα, τώρα ξέρω πηγαίνετε, όταν οι άνθρωποι σιγά-σιγά με τα χρόνια κλείνονται και αποτραβιούνται από τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.

navarino-s είπε...

@Elva μου καλημέρα καλή βδομάδα!
Χαίρομαι που σου άρεσαν οι Ώρες είναι καταπληκτική ταινία και μοναδικό το παίξιμο της Κίντμαν, είναι φαινόμενο αυτή η γυναίκα! μεταμορφώνεται τόσο πολύ από ρόλο σε ρόλο!

@Αγγελική Ν. καλημέρα από Ελλάδα καλή βδομάδα!
Στο καθόλου είναι μια κάποια λύση το dvd αλλά πιστεύω ότι 7η Τέχνη σημαίνει: Μεγάλη Οθόνη!

crispy είπε...

Καλημέρα! Τελικά αυτή ιστορία με τις λίστες έχει πολύ γούστο! Μού άρεσε πολύ ο παραλληλισμός που κάνατε , ότι είμαστε πραματευτάδες που απλώνουν την πραμάτεια και μετά καλούμε τον κόσμο να δει τα καλύτερά μας!!!
Βλέπω ότι συμφωνούμε σε κάποιες. Θα ήθελα να έβαζα τη ''Λευκή κορδέλα'' αλλά μιας κι έβαλα το ''Κρυμμένος'' Νο.1 είπα να μην το παρακάνω με τον Χάνεκε! Και χαίρομαι που έχετε στη λίστα τα ''Τραγούδια από τον 2ο όροφο'', εσείς μάλιστα έχετε και την άλλη ταινία του Ρόυ Άντερσον!

lagarto είπε...

όπως πάντα ναβαρίνο μου μας δίνεις τις καλύτερες προτάσεις και επειδή σε εμπιστεύομαι θα τις δω όλες!
δυστυχώς κι εγώ δεν τις έχω δει όλες, αλλά τις έχω στα υπόψιν!
τη λευκή κορδέλα έλεγα να τη δω στον κινηματογράφο της γειτονιάς μου αλλά δεν πρόλαβα αφού το έβαλε μόνο για μία εβδομάδα και μόνο σπίτι μου δεν ήμουν!
πάντως πρέπει να βάλω ένα πρόγραμμα!να πω ότι μια μέρα θα την έχω για να πηγαίνω σινεμά!δεν γίνεται αλλιώς!χαχαχαχα

the monkeys είπε...

ποοο ποοο τις μισές δεν τις έχω δεί!!!ευτυχώς που είσαι κι εσύ ναβαρίνο και σημειώνουμε ταίνίες που πρέπει να δούμε!λαγαρτο και μονκευ 2 σημειώσατε???αρχίστε να κατεβάζετε να τισ δούμε!!axaxaxa.:P:P(είμαι κάθαρμα!)

navarino-s είπε...

@crispy καλησπέρα!
Ναι κάπως με πάγκους μαγαζιών μοιάζει το παιχνίδι μας.
Η Κορδέλα είναι το πρώτο που βλέπω του Χάνεκε! Ο κινηματογράφος του Άντερσον είναι μια άκρως ιδιαίτερη και μοναδική περίπτωση νομίζω.
Η αλήθεια πάντως είναι αυτό που και εσείς σημειώσατε: ότι σίγουρα αφήσαμε έξω αριστουργήματα! Η cynical σήμερα με αφορμή το Έλι γράφει για τον ιρανικό κινηματογράφο και εγώ τον ξέχασα τελείως!

navarino-s είπε...

@lagartaki μου σ'ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη σου αλλά πιο πολύ απ' όλα εκτιμάω αυτό το: "... και μόνο σπίτι μου δεν ήμουν!" γιατί αυτό είναι η ζωή για την ηλικία σου! Θα τις δεις και τις ταινίες και μου αρέσει που μιλάς για αίθουσες κινηματογράφου και όχι για ...κατεβάσματα και τέτοια όπως εκείνα τα δεντρόβια πιο κάτω! Βέβαια για να λέμε του στραβού το δίκιο υπάρχει το εισιτήριο και εσύ σαν ερπετό ...περνάς τον έλεγχο πιο εύκολα!

navarino-s είπε...

@monkakia καθάρματα αμέσως στην πνευματική κλοπή! Αλλά σας δίνω όμως και ένα δίκιο γιατί όπως έγραψα στο ερπετό: εκείνο στο σινεμά μπορεί να περνάει και χωρίς εισιτήριο εσείς μόνο αν ...καβαλήσετε κάποιον στο σβέρκο!!! χαχαχα και εγώ!

ippoliti_ippoliti είπε...

Καλησπέρα Νavarino.Αρκετές δεν έχω δεί, όχι απλώς κάποιες. Τις σημειώνω. Οσον αφορά τη Λευκή Κορδέλα απίστευτα, κατά τη γνώμη μου, τολμηρή ταινία.
Καλό σου βράδυ

navarino-s είπε...

@ippoliti μου καλημέρα!
Πράγματι η Κορδέλα είναι πολύ τολμηρή ταινία γιατί τολμάει και τα βάζει με όλον τον προτεσταντικό σκοταδισμό. Και έχει μεγάλη σημασία, νομίζω, η χρονική τοποθέτηση κάποιων πραγμάτων. Αυτά τα τόσο άγρια καταπιεσμένα παιδιά του 1914 αποτελούν ηλικιακά τη ραχοκοκκαλιά του ναζισμού του 1936!

dino5003 είπε...

...Θα ηθελα να σε ευχαριστησω για το σχολιο σου,αλλα και για το link...

Βλεπω πως μια "κακη" ταινια δινει ευκαιριες για σχολια περισσοτερο απο
τα αριστουργηματα ε?..
...παντως ετσι η αλλιως η κριτικη ειναι υποκειμενικη υποθεση η οχι?

Διαβασα τη λιστα σου..εχω δει καποιες
απ΄αυτες, σημειωσα ομως δυο-τρεις και με την ευκαιρια, χωρις να θελω να παρεμβω στο εργο σου, αλλα απλως
να θυμησω και στους φιλους που γραφουν εδω,θα αναφερω την μαγικη "Ερωτικη επιθυμια" του Γουονκ Καρ- Βαι ...μια ταινια που στελνει στην σκοτεινη αιθουσα μεχρι και... κλειστοφοβικο!

Καλη χρονια!

Cinefil είπε...

Οι 20 Αγαπημενες μου Ταινιες της Δεκαετιας:
1.Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte
2.Dogville
3.Match Point
4.Mulholland Dr.
5.Vozvrashchenie
6.Yadon Ilaheyya
7.Les Choristes
8.Fa Yeung nin Wa
9.Hable con Ella
10.No Country for Old Men
11.There Will be Blood
12.WALL-E
13.Lost in Translation
14.Zodiac
15.Bowling for Columbine
16.Memento
17.Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
18.25thHour
19.Milion Dollar Baby
20.Caché

Eugenios Sogas είπε...

Ενδεικτικά¨2 σχόλια.
1. Το γκραν Τορινο τεχνικά είναι ο ορισμός τού ακαδημαικού.
Βεβαίως το θέμα είναι συγκινητικό -παραπλανημένος ξενόφοβος; ρατσιστής; μισάνθρωπος που τελικά μετανοεί;-αλλά σκέψου ότι γιά άλλη μία φορά ο Καλός Λευκός Αυτόχθων [καθαρίζει] για τούς καημένους τριτοκοσμικούς.
2.Η ταινία τρείς ταφές τού Μ.Ε.-στο νούμερο 20 τού καταλόγου σου-είναι πολύ καλή -στα χνάρια τού ΣΑΜ ΠΕΚΙΝΠΑ-αλλά αν άφησες έξω κάποια αριστουργήματα, τότε πως θα την χαρακτηρίζαμε αυτήν;
Τώρα τρείς pΤαινίες που κατά την γνώμη μου είναι πραγματικά Αριστουργήματα -με αυτήν την σειρά.1 red road τησ Αντρέα Άρνολντ 2006 2Requiem for a dream του Ντάρεν Αρονόβσκι και 3 Les Invatios Barbares.

Eugenios Sogas είπε...

EΝΔΕΙΚΤΙΚΑ 2 ΣΧΟΛΙΑ
1. Το Γκραν Τορίνο τεχνικώς είναι ο ορισμός τού ακαδημαικού κινηματογράφου.Δεν λέω το θέμα είναι
συγκινητικό-ο παραπλανημένος ξενόφοβος; ρατσιστής; μισάνθρωπος που τελικά μετανοει;-αλλά σκέψου ότι για άλλη μία φορά ο Καλός Αυτόχθων Λευκός καθαρίζει για τους καημένους τριτοκοσμικούς.
2. Οι τρείς ταφές τού Μελκιάδες Εστράδα είναι μία πολύ καλή ταινία-στον δρόμο που χάραξε ο ΣΑΜ ΠΕΚΙΝΠΑ- αλλά έχει θέση στην εικοσάδα όταν νωρίτερα λές ότι έχεις αφήσει εκτός κάποια αριστουργήματα; και σ'αυτήν την περίπτωση πως θα την χαρακτηρίζαμε;
Κλείνω με 3 ταινίες, που κατά την γνώμη μου έχουν θέση στις 10 πρώτες.Με αυτήν την σειρά 1.red road τής Αντρέα ΄΄Αρνολντ τού 2006 2.Requiem for a dream τού Ντάρεν Αρονόβσκι τού 2000 και 3.les i
Invations Barbares τού 2003

navarino-s είπε...

@cinefil
Χαίρομαι που συμπίπτουμε σε κάποιες σημαντικές για μένα αλλά και οι άλλες που παραθέτεις ...εργάρες είναι και μακάρι να μπορούσα τις βάλω και εγώ!

navarino-s είπε...

@eygenios
Για την Νο1 παρατήρηση: Για μένα το σημαντικότερο σε αυτή την ταινία είναι το ξετίναγμα αυτής της υποκριτικής έννοιας "αμερικάνικη οικογένεια" από έναν συντηρητικό άνθρωπο και στο έργο και στη ζωή.
Όσο για τις "ταφές" έχεις δίκιο: όταν λέω ότι άφησα έξω αριστουργήματα δεν σημαίνει πως και η συγκεκριμένη ταινία φέρει αυτό τον τίτλο, απλά ξέχασα κάποιες άλλες πολύ καλύτερες όπως αυτή η εκπληκτική ρώσικη "Επιστροφή"!