Όλο και πιο έντονα τα τελευταία χρόνια τέτοιες μέρες, γίνεται αντιληπτή μια ραγδαία ηθική χρεοκοπία –οικονομικά πάνε μια χαρά τα πράγματα- όλης αυτής της ιστορίας για την οποία υποτίθεται ότι συστήθηκε η παρ’ ημίν Ορθόδοξος Εκκλησία. Όπου πλέον έχει χαθεί από το νόημα των εορτών και η παραμικρή ουμανιστή σημασία και αναφορά στην αγάπη για τον συνάνθρωπο. Δεν ενανθρωπίστηκε πλέον κανείς για να σώσει τους φτωχούς και τους απόκληρους αυτής της κοινωνίας. Οι γιορτές πια των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας Αγιοβασίλης με δώρα και διαφημιστικά τραγουδάκια του Τζάμπο και των πιστωτικών καρτών! Η αγοραία κραιπάλη και ο καταναλωτισμός διέπουν τα πάντα και δεν βγήκε ποτέ από άμβωνος κάποιος άνθρωπος της εκκλησίας για να τα κατακεραυνώσει. Προσδεμένη στο Κράτος και σε κάθε εξουσία της Αγοράς και με λειτουργούς του μισθού και της δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας, αδυνατεί πλέον η Εκκλησία να αρθρώσει ένα λόγο καταγγελτικό για όσα συμβαίνουνε γύρω μας. Γαλουχημένο και το κυριακάτικο ευσεβές ποίμνιο από τα κηρύγματα μίσους του πρώην «μακαριστού» συνθέτει ένα ξενοφοβικό και εσωστρεφές συνολο που αδυνατεί να αντιληφθεί τη σημερινή πραγματικότητα. Δεν έχω στοιχεία από MRBές για να σας παραθέσω αλλά από διαίσθηση και μόνο μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αν στις εκλογές ψήφιζε μόνο το «χριστεπώνυμο» πλήρωμα που συχνάζει στις εκκλησίες θα είχαμε σήμερα κυβέρνηση Λάος! Πολλοί μάλιστα εξ’ αυτών, εκλαμβάνοντας ως «αλλήλους» μόνο τους συγγενείς τους, θα ήθελαν το Χριστό πιο σκληρό και από τους υφιστάμενους του Χρυσοχοϊδη! Να περιπατεί επί των κυμάτων του Ανατολικού Αιγαίου και να μαστιγώνει μέσα στο καταχείμωνο αυτές τις πεινασμένες υπάρξεις που επιπλέουν στη θάλασσα και τις μανάδες με τα μωρά στην αγκαλιά που έρχονται για ένα κομμάτι ψωμί. Ή να ραπίζει με βία τα νέα παιδιά που πετάνε μολότωφ στις Τράπεζες, στους ναούς της σύγχρονης καταναλωτικής κοινωνίας!
Τι να κάνει και ο νεαρός παπα-Αντώνης που πιστός στα κηρύγματα της Αγάπης αγωνίζεται μόνος του με την «Κιβωτό» του να περιθάλψει τους ξένους;
Το ίδιο φαντάζομαι θα συμβαίνει και με τα άλλα δόγματα του Εξωτερικού μόνο που καμιά φορά μας έρχεται από εκεί κάποια είδηση που μας ξαφνιάζει όπως αυτή που δημοσίευσε από την Αγγλία η Ελευθεροτυπία της 23-12-09 σελ.15:
«Ο πάτερ Τιμ Τζόουνς, εφημέριος στην ενορία του Αγίου Λαυρεντίου του Γιορκ, διέκοψε το κήρυγμα του επί της παραδοσιακής ιστορίας της γέννησης και του ελπιδοφόρου μηνύματος που φέρει στον κόσμο, για να ενημερώσει το εκκλησίασμα ότι ο Θεός ήταν ανέκαθεν με το μέρος των φτωχών και κατ’ επέκταση μερικές φορές οι κλοπές από καταστήματα αποτελούν τη μοναδική προοπτική για φτωχές οικογένειες και είναι σαφώς προτιμότερες από την πορνεία τη ληστεία ή τις διαρρήξεις. Η συμβουλή που σας δίνω ως χριστιανός ιερέας είναι να κλέψετε! Και δεν δίνω αυτή τη συμβουλή επειδή πιστεύω ότι αυτό είναι καλό ή επειδή θεωρώ ότι δεν είναι επιβλαβές, γιατί είναι. Γι’ αυτό και θα σας ζητούσα να μην κλέβετε από μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις αλλά από μεγάλες πολυεθνικές, με δεδομένο ότι το κόστος θα περάσει τελικά στους υπόλοιπους από μας με τη μορφή των υψηλοτέρων τιμών. Θα έλεγα επίσης να μην παίρνετε περισσότερα από όσα χρειάζεστε, ούτε για διάστημα μεγαλύτερο από αυτό που έχετε πραγματικά ανάγκη».
Τι να κάνει και ο νεαρός παπα-Αντώνης που πιστός στα κηρύγματα της Αγάπης αγωνίζεται μόνος του με την «Κιβωτό» του να περιθάλψει τους ξένους;
Το ίδιο φαντάζομαι θα συμβαίνει και με τα άλλα δόγματα του Εξωτερικού μόνο που καμιά φορά μας έρχεται από εκεί κάποια είδηση που μας ξαφνιάζει όπως αυτή που δημοσίευσε από την Αγγλία η Ελευθεροτυπία της 23-12-09 σελ.15:
«Ο πάτερ Τιμ Τζόουνς, εφημέριος στην ενορία του Αγίου Λαυρεντίου του Γιορκ, διέκοψε το κήρυγμα του επί της παραδοσιακής ιστορίας της γέννησης και του ελπιδοφόρου μηνύματος που φέρει στον κόσμο, για να ενημερώσει το εκκλησίασμα ότι ο Θεός ήταν ανέκαθεν με το μέρος των φτωχών και κατ’ επέκταση μερικές φορές οι κλοπές από καταστήματα αποτελούν τη μοναδική προοπτική για φτωχές οικογένειες και είναι σαφώς προτιμότερες από την πορνεία τη ληστεία ή τις διαρρήξεις. Η συμβουλή που σας δίνω ως χριστιανός ιερέας είναι να κλέψετε! Και δεν δίνω αυτή τη συμβουλή επειδή πιστεύω ότι αυτό είναι καλό ή επειδή θεωρώ ότι δεν είναι επιβλαβές, γιατί είναι. Γι’ αυτό και θα σας ζητούσα να μην κλέβετε από μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις αλλά από μεγάλες πολυεθνικές, με δεδομένο ότι το κόστος θα περάσει τελικά στους υπόλοιπους από μας με τη μορφή των υψηλοτέρων τιμών. Θα έλεγα επίσης να μην παίρνετε περισσότερα από όσα χρειάζεστε, ούτε για διάστημα μεγαλύτερο από αυτό που έχετε πραγματικά ανάγκη».
30 σχόλια:
Η αλλιως η ηθικη χρεοκοπια οσων ακομη πανε και ακουνε τα λογια παπαδων που τα εχουν κανει πλακακια με το κερδος και τα μονοπωλια και αντιμαχονται οσους ταλαιπωρους θελουν να σωσουν τα παιδια τους απο πεινα και πολεμους!
Καλα τα λες navarino, αλλα ποιοι, (εκτος απο τους φιλους εδω), σ ακουνε;
Φιλια απο Σουηδια
Για αυτό ο κόσμος έχει βάλει στην ακρη την εκκλησία. Πάντως είναι προτιμότερο αυτό από να έχουμε θεοσεβούμενους και φανατικούς με την θρησκεία. Θα κινδυνεύαμε και εμείς. Τον Χρυσοχοίδη τι τον ανακατεύεις σε όλα. Από τι νομίζεις το 17%+ έγινε 3% με το ζόρι.
"αδυνατεί πλέον η Εκκλησία να αρθρώσει ένα λόγο καταγγελτικό για όσα συμβαίνουνε γύρω μας"
Γιατί πότε το έκανε αυτό;
Χρόνια πολλά :)
Αν κι έχω διακόψει τις σχέσεις μου με την ελληνική εκκλησία εδώ και πολλά χρόνια , θα συμφωνήσω σίγουρα μαζί σας , ότι ο αποθανών ''πρώην'' έπαιξε κάκκιστο & καταλυτικό ρόλο στο να διαμορφωθεί μια εκκλησία μισαλλόδοξη , ρατσιστική , ανέντιμη και κάθε άλλο παρά ευαίσθητη στην ανθρώπινη δυστυχία-απ'όπου κι αν προέρχεται αυτή.
Διάβασα κι εγώ την περίπτωση του Άγγλου ιερέα με την ..ασυνήθιστη προτροπή. Κάτι που ποτέ δεν θα ακουγόταν από τα υποκριτικά από άμβωνος λόγια των δικών μας.
Τέλος κάτι άλλο που τονίζετε: Που οι γιορτές πια είναι συνηφασμένες με τον υπερκαταναλωτισμό. Μα αλήθεια , πού καταντήσαμε , να ξοδεύουμε αλόγιστα για να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι περνάμε καλά...
Στην Ελλάδα, του 2009 κάποιοι επιμένουν να συντηρούν τον σκοταδισμό.
Η εκκλησία - για να έρθουμε σε ποιο κοντινά μας χρόνια - αναθεμάτισε το Βενιζέλο και συμμετείχε ενεργά στη δικτατορία του Μεταξά... Ας δούμε όμως τι συνέβη τον καιρό της Γερμανικής κατοχής στη χώρα μας. Κατ΄ αρχάς ο ίδιος ο αρχιεπίσκοπος της εποχής, ο Δαμασκηνός, ανέβηκε στο θρόνο του λόγω της εκλεκτικής του σχέσης με την κατοχική "κυβέρνηση" του Τσολάκογλου. Μάλιστα σε επιστολή του προς τον Τσολάκογλου (και αφού είχε με τη βοήθεια του τελευταίου καταλάβει την Αρχιεπισκοπή) ο Δαμασκηνός χαρακτήριζε τη συνθηκολόγηση με τους κατακτητές σαν "μέτρον ανάγκης"... Στα χρόνια του εμφυλίου, αλλά και κατοπινά, η εκκλησία δηλώνει πάντα πίστη στας "εθνικάς" δυνάμεις της πολιτικής ζωής του τόπου και επομένως οι εγκύκλιοι της Ιεράς Συνόδου που καταδικάζουν τον απελευθερωτικό αγώνα και τους αριστερούς, είναι στην ημερήσια διάταξη. Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετά χρόνια αργότερα, το 1984, το ένα τρίτο των μελών της Ιεράς Συνόδου είχε προϋπηρεσία στο στρατό κατά την περίοδο του Εμφυλίου! Ορισμένοι μάλιστα από τους αρχιμανδρίτες εκείνης της εποχής, που αργότερα έγιναν ισχυροί μητροπολίτες, εκτός των άλλων υπηρέτησαν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης στη Μακρόνησο.Η επίσημη εκκλησία υπήρξε, όμως, ανέκαθεν και κήρυκας του σκοταδισμού και στον τομέα της σκέψης, πολύ δε περισσότερο της δράσης, όσον αφορά την κατοχύρωση προοδευτικών μέτρων στο χώρο της εκπαίδευσης (άλλωστε οι μαθητές το 1999 ήταν οι τελευταίοι που έμαθαν τι σημαίνει να "αποκηρύσσει" τον αγώνα τους η εκκλησία, όπως συνέβη με τις δηλώσεις του κυρίου Χριστόδουλου). Έτσι πνευματικοί άνθρωποι της χώρας μας βρέθηκαν κατά καιρούς στο στόχαστρο της εκκλησίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση με τους "μαλλιαρούς"-δημοτικιστές. Τότε με παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου τον Ιούλη του 1925 για να αντιμετωπιστούν οι "άθεοι" δημοτικιστές το κράτος απομακρύνει το Γενάρη του 1926 από τις θέσεις τους τούς "επικίνδυνους" για την πνευματική υγεία των παιδιών μας τους εκπαιδευτικούς Γληνό, Ιορδανίδη, Δελμούζο, Ρόζα Ιμβριώτη, Παπαμαύρο και Κώστα Βάρναλη. Επιπλέον το κράτος καταργεί και την Παιδαγωγική Ακαδημία. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1954, στο στόχαστρο της Ιεράς Συνόδου μπαίνει και ο Καζαντζάκης. Τα έργα του "Καπετάν Μιχάλης" και "Ο τελευταίος Πειρασμός" προκαλούν τη μήνιν του ιερατείου. Η Ιερά Σύνοδος ζητά από το Πατριαρχείο να αφορίσει τα βιβλία, αλλά ο σάλος που προκαλείται αποσοβεί μια τέτοια εξέλιξη. Είναι προφανές ότι το νήμα που συνδέει εκείνους που αφόρισαν το Λασκαράτο, που κυνήγησαν το Γληνό, το Βάρναλη και τον Καζαντζάκη, είναι το ίδιο νήμα που ένωσε τον Χριστόδουλο με τους αφρίζοντες "χριστιανούς" της "λαοσύναξης" της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας πριν από μερικά χρόνια…
Γεια σου Navarino-s,
τωρα που με προκαλεις για δευτερη συνεχομενη φορά, θα σπευσω να βρω στατιστικα στοιχεια για τη σχεση αναμεσα στους θρησκευομενους και τις πολιτικες τους πεποιθησεις!
Ειχα βρει παλια για τη σχεση τους με την αναγνωση. Ήταν μικρη!
@Elva μου γειά σου!
Έχεις απόλυτο δίκιο αλλά η επιθετικότητα του καταναλωτισμού είναι τέτοια που λες ρε παιδί μου ...αμάν αυτοί οι υποτιθέμενοι ...πνευματικοί ποιμένες που βόσκουν;
Φιλιά από τη ζεστή Αθήνα!
@αμετανόητε γειά σου και χρόνια πολλά!
Και 1% να γίνει το 3% (που ήτανε 4.6% και άνετα) το Χρυσοχοίδη θα τον περιποιούμαι επειδή είναι οικογενειακό το θέμα: το ύφος του ενοχλεί και μένα και την Ελένη!
Τις ευχές μας στην οικογένεια και με το καλό ο καινούργιος χρόνος!
@Μάνο μου έχεις δίκιο αλλά όπως είπα και στην Elva τώρα τα πράγματα έχουνε φτάσει πολύ στα όρια!
Χρόνια Πολλά γιατρέ και καλή πρόοδο!
@crispy καλησπέρα!
Αυτό ακριβώς το σημείο της πλήρους παράδοσης στην ύλη είναι που ενοχλεί και οι άλλοι στον ύπνο τους!
@Δικαιόπολις
Σ'ευχαριστώ πολύ για την εμπεριστατωμένη σου παρέμβαση. Εμπλουτίζεις την ανάρτηση με την υπενθύμιση του ιστορικού βάθους του ...εγκλήματος!
@cynical
έχω άδικο λοιπόν που λέω ότι ο "πάγκος" της cynical διαθέτει τις πιο απίθανες στατιστικές;
Αν βρεις και την πρόθεση ψήφου θα είσαι για Νόμπελ!
ειδικά ο Ανθιμος εδώ πάνω μόνο λόγο του Χριστού δεν εκφωνεί. τα λόγια τυ είναι ένας οχετός μισαλλοδοξίας και βαρβαρότητας που αν είχε εξουσία θα ήμασταν ταλιμπανώτεροι των ταλιμπάν
Συμφωνώ με το κείμενο και πραγματικα είναι από τα πλέον εύστοχα που έχω διαβάσει τελευταία. Δυστυχώς είμασετ σε μάι κατάσταση που έχουμε οχι απλά φτάσει στο χείλος του γρεμού, αλλά έχουμε πηδήξει σε αυτόν...και παρατηρούμε την πτώση μας σαστισμένοι και με ένα πλανεμένο χαμόγελο. είναι για να γελάς και να κλαις μαζί όμως.
@Tyler
...φτου ρε γαμώτο! ξέχασα τον Άνθιμο τον άξιο διάδοχο του Πρώην!
Να είσαι καλά που μας τον θύμισες!
@3-point σ' ευχαριστώ!
Είναι αλήθεια ότι τα πράγματα είναι όπως τα περιγράφεις. Και εγώ με πόνο ψυχής κάνω τέτοιες αναρτήσεις!
Χρόνια Πολλά με το καλό ο καινούργιος χρόνος!
Χρόνια Πολλά σε σενα και την ελένη και συγνώμη για την μπηχτή. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα πιο βίαια αντίδραση. Να είστε καλά
Με συμπαθάτε για την υπεραπλούστευση αλλά από τη στιγμή που η εκκλησία διαθέτει αυτή την αμύθητη και ασυμβίβαστη με όσα υποτίθεται πως πρεσβεύει περιουσία ΔΕΝ επιτρέπεται να υπάρχει ούτε ένας άστεγος στην Ελλάδα. Η πραγματικότητα όμως άλλα λέει.
Άλλο πράγμα ο θρησκόληπτος άνθρωπος κι άλλο ο θρησκευόμενος. Ο θρησκόληπτος είναι εντελώς παραδομένος στην άγνοια και το φόβο, ο θρησκευόμενος μπορεί να είναι σκεπτόμενος αλλά και να αυταπατάται πως μέσω της θρησκείας θα κατανικήσει τον υπέρτατο φόβο. Εκ των δύο προτιμότερος είναι ο θρησκευόμενος, αν και προσωπικά ούτε αυτήν τη στάση καταλαβαίνω, πώς δηλαδή με τόση γνώση σήμερα στη διάθεσή μας υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν και παρηγοριούνται με την ύπαρξη κάποιου θεού. Και το πιο εξοργιστικό (για μένα) είναι να βλέπω νεαρά παιδιά, εφήβους, να σταυροκοπιούνται σα γερόντια περνώντας από εκκλησία (είναι ένα θέαμα που συχνά αντικρύζω εδώ στην Καλαμάτα, που δεν είναι και μικρή και διαθέτει και Πανεπιστήμιο). Αναρωτιέμαι πότε θα δει προκοπή αυτός ο τόπος, αν οι νέοι της μένουν δεμένοι άκριτα σε μεσαιωνικές αντιλήψεις.
κυρία Νερένια με συμπαθάτε, ο θρησκευόμενος μπορεί να εκφραστή και ως θρησκόληπτος, ο άνθρωπος κάνει τη θρησκεία, όχι η θρησκεία τον άνθρωπο. Βέβαια, η θρησκεία είναι η αυτοσυνείδηση και η αυτοσυναίσθηση του ανθρώπου, που ακόμη δεν έχει βρει τον εαυτό του, η που τον έχει ξαναχάσει. Ο άνθρωπος όμως δεν είναι μια αφηρημένη ουσία κουρνιασμένη κάπου έξω από τον κόσμο. O άνθρωπος είναι ο κόσμος του ανθρώπου, το Κράτος, η κοινωνία. Το Κράτος αυτό, η κοινωνία αυτή, παράγουν τη θρησκεία, μια ανεστραμμένη συνείδηση του κόσμου, γιατί αυτά τα ίδια είναι ένας κόσμος ανεστραμμένος. Η θρησκεία είναι η καθολική θεωρία του κόσμου τούτου, η εγκυκλοπαιδική του συνόψιση, η εκλαϊκευμένη λογική του, το σπιριτουαλιστικό του point d’ honneur, ο ενθουσιασμός του, η ηθική του κύρωση, το μεγαλόπρεπο συμπλήρωμα του, το καθολικό θεμέλιο της παραμυθίας του και της δικαίωσης του. Είναι η φαντασμαγορική πραγμάτωση της ανθρώπινης ουσίας, γιατί η ανθρώπινη ουσία δεν έχει πραγματωθεί αληθινά. Πάλη λοιπόν ενάντια στη θρησκεία σημαίνει πάλη ενάντια στον κόσμο, που πνευματικό του άρωμα είναι η θρησκεία.
Η θρησκευτική καχεξία είναι, κατά ένα μέρος, η έκφραση της πραγματικής καχεξίας και, κατά ένα άλλο, η διαμαρτυρία ενάντια στην πραγματική καχεξία. Η θρησκεία είναι ο στεναγμός του καταπιεζόμενου πλάσματος, η θαλπωρή ενός άκαρδου κόσμου, είναι το πνεύμα ενός κόσμου απ’ όπου το πνεύμα έχει λείψει. Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού. Ξεπέρασμα της θρησκείας σαν απατηλής ευτυχίας του λαού σημαίνει την απαίτηση της πραγματικής του ευτυχίας. Η απαίτηση να αρνηθεί τις αυταπάτες σχετικά με την κατάσταση του σημαίνει απαίτηση να αρνηθεί μια κατάσταση που έχει ανάγκη από αυταπάτες!
@ Δικαιόπολι,
Λυπάμαι, μα παρά την προσπάθειά μου δεν κατάφερα να σας κατανοήσω ακριβώς.
"Το Κράτος αυτό, η κοινωνία αυτή, παράγουν τη θρησκεία, μια ανεστραμμένη συνείδηση του κόσμου, γιατί αυτά τα ίδια είναι ένας κόσμος ανεστραμμένος". Αυτή είναι μια άποψη που πρώτη φορά συναντώ. Μπορεί κάτι άλλο να εννοείτε, που όμως δεν το κάνετε σαφές.
Δεν είναι θεμιτό να καταχραστούμε τη φιλοξενία μας εδώ και να κάνουμε διάλογο οι δυο μας σε μια προσπάθεια να σας κατανοήσω και να με κατανοήσετε (γιατί κι εσείς δεν καλοκαταλάβατε τι είπα).
Ωστόσο με την τελευταία σας πρόταση θα συμφωνήσω. "Η απαίτηση να αρνηθεί τις αυταπάτες σχετικά με την κατάσταση του σημαίνει απαίτηση να αρνηθεί μια κατάσταση που έχει ανάγκη από αυταπάτες!" Φαντάζεστε τι ποιότητα πνεύματος απαιτεί κάτι τέτοιο; Εδώ θα έπρεπε να κατατείνει ο σύγχρονος άνθρωπος.
@Νερένια
@Δικαιόπολι
Καλημέρα σας και με το καλό η αλλαγή του χρόνου!
Δεν κάνετε κατάχρηση της φιλοξενίας ίσα-ίσα που τα σχόλια σας με την ποιότητα τους ανεβάζουν το επίπεδο της ανάρτησης. Έχετε περάσειβέβαια στο θέμα του θρησκευτικού συναισθήματος όπου το πράγμα βαθαίνει πολύ αλλά μου δώσατε την ιδέα να επανέλθω αργότερα με ξεχωριστή ανάρτηση και να δώσω έτσι το έναυσμα για μεγάλη συζήτηση. Τώρα μόνο το θέμα της Εκκλησίας ως εμπλεκόμενης με την κοινωνία θέλησα να θίξω.
Να είστε καλά!
και καλή χρονιά ναβαρίνο και με το ίδιο μεράκι να μας αναρτάς τόσο ενδιαφέροντα ποστ!
Ευχαριστώ, χρόνια πολλά καλή χρονιά.
@tyler
Ακούραστη και προοδευτική φωνή του διαδικτύου καλή χρονιά και υγεία!
Καλή σου ημέρα navarino. Καλή χρονιά με υγεία, αγάπη, δημιουργία, αλληλεγγύη. Οπως συνήθως θα συμφωνήσω μαζί σου. Πόσες φορές έχω αναρωτηθεί για το νόημα που αντιλαμβάνεται της χριστιανικής θρησκείας το χριστεπώνυμο πλήθος που κατακλύζει τους ναούς. Πόσο δίκηο έχεις, Η έννοια του ανθρώπου εξαντλείται στο εμείς, όποιο κι αν είναι αυτό. Για τους υπόλοιπους δεν πειράζει. Είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού.
Τι απίστευτη υποκρισία.
και πάλι καλή σου ημέρα
Navarino καλημέρα και καλή χρονιά,
Δεν μίλησα για το θρησκευτικό συναίσθημα.
@ippoliti μου καλώς όρισες! Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, εύχομαι και σε σένα και στα αγαπημένα σου πρόσωπα κάθε καλό για το 2010!
Χαίρομαι που συμπίπτουν οι σκέψεις και οι απορίες μας για το "χριστεπώνυμο πλήρωμα"! Θα επανέλθω στο θέμα!
@Δικαιόπολι συγγνώμη που το εξέλαβα έτσι. Θα το ξανακουβεντιάσουμε το θέμα.
Καλή Χρονιά!
Η εκκλησία σήμερα χρεώνει για τις θρησκευτικές τελετές (απ' ότι ξέρω), αυτό και μόνο δεν είναι ανήθικο;
@Greek Rider και χρεώνουν και δέχονται και παζάρι άμα τους κάνεις!
Δημοσίευση σχολίου