Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

"Η μητέρα του σκύλου" έχασε το δημιουργό της!!!



"Έφυγε" χτες απ' τη ζωή ο Παύλος Μάτεσις (1933-2013), ένας μεγάλος μάστορας του γραπτού λόγου που ασχολήθηκε με όλα τα είδη της τέχνης του και με μεγάλη σε όλα επιτυχία. Είναι περισσότερο γνωστός ως θεατρικός συγγραφέας μα εγώ τον έχω στην καρδιά μου για ένα του μυθιστόρημα: "Η μητέρα του σκύλου".
 
  
Πρόκειται, κατά τη γνώμη μου, για το κορυφαίο του έργο και για ένα από τα 4-5 σημαντικώτερα μυθιστορήματα της μεταπολεμικής μας λογοτεχνίας. Ένα συναρπαστικό αφήγημα υψηλής γλωσσικής τελειότητας που δεν μπορείς να το αφήσεις από τα χέρια σου αν δεν το τελειώσεις. Ίσως να είναι βιωματικό, εγώ δεν ξέρω, και εκεί να βρίσκεται η τεράστια δύναμη του και η ζητούμενη από όλους τους δημιουργούς ιδιότητα για το έργο τους: να μη φοβάται το χρόνο!
Και θέλω να σημειώσω πως γράφοντας μόνο γι' αυτό του το βιβλίο δεν υποτιμώ καθόλου το υπόλοιπο τεράστιο έργο του, απλά και μόνο μια προσωπική μου αδυναμία εκφράζω.
Ας είναι ελαφρύ το χώμα που σε σκεπάζει φίλτατε Παύλο! 

Δεν υπάρχουν σχόλια: