Τετάρτη 8 Απριλίου 2009

ΟΙ 5 ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ

Ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση του φίλου μου TYLER DURDEN με μεγάλη δυσκολία οφείλω να πω, γιατί είναι πολύ περιοριστικό αυτό το πέντε (5) από τα τόσα και τόσα αριστουργήματα της 7ης τέχνης που με έχουνε συγκινήσει, θα αναρτήσω και εγώ στην αξιολόγηση μου, μόνο που θα βάλω στην κάθε θέση και μια δεύτερη επιλογή :



1. ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙΗΝ --------------ή ------------------ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΜΕ ΤΑ ΤΣΟΚΑΡΑ














2. Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ-----------ή------------ΤΟΚΥΟ STORY












3. ΛΑ ΣΤΡΑΝΤΑ----------------------ή-----------------------------ΟΝΕΙΡΑ












.

4. Ο ΚΑΟΥΜΠΟΫ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΟΥ---------ή------Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΑΛΓΕΡΙΟΥ











.
5. ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ-----------ή------------Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΚΟΥ













Και προσκαλώ να κάνουν αν θέλουν το ίδιο τους:
the monkeys
cynical
γυάλινο δάκρυ
cotton
fluorescentpunk

17 σχόλια:

cynical είπε...

Ωχ navarino-s!

δυσκολη δουλεια! Γιατι αυτες που μου αρεσαν, δεν θα εμπαιναν στις καλυτερες ολων των εποχων. Παντως θα προσπαθησω.

γυάλινο δάκρυ είπε...

Πρραγματικά δύσκολο αυτό, το να επιλέξω ποια είναι για μένα η καλύτερη ταινία όλων των εποχών! Συνήθως λέω όποια μου πρωτοέρθει, επειδή συνήθως με τους τίτλους δεν τα πάω καλά! Θα κάνω μια προσπάθεια.
Ευχαριστώ για την πρόσκληση και ακόμα περισσότερο για το βιβλίο! Θα ξεκινήσω να το διαβάζω σήμερα κιόλας!

chameleontas09 είπε...

Κι ελεγα το κουρδιστο πορτοκαλι δεν το συμπεριελαβε???? Αλλα τελικα το ειδα τελευταιο!!!!

Α

Tyler Durden είπε...

να σου πω μόνο την πρώτη και την τελευταία έχω δει

navarino-s είπε...

@cynical οι καλύτερες για σένα εννοείται. δεν θα πάρουμε και κεφάλια!

navarino-s είπε...

@γυάλινο δάκρυ: ελπίζω να σου αρέσει!

navarino-s είπε...

@χαμαιλέων χαίρομαι που σου άρεσε αυτή η τόσο προφητική ταινία!

navarino-s είπε...

@Tyler ο καουμπόϋ πρέπει να κυκλοφορεί σε dvd, νομίζω ότι αξίζει τον κόπο!

Ανώνυμος είπε...

Ελπιζω να μιν χρειαστο κατι συδερενιες οδοντοχλιφιδες να κρατουν τα ματια μου ανοικτα ταφτοχρονα που κσινο το κεφαλι μου μπροστα στον «υπολογιστι» μου, γιατι προκετε να περασο ΟΡΕΣ μ’αφτο το δυσκολο και ωραιο “challenge”... 8 -} ... Προκετε να μεινο κλεισμενι στο δοματιο μου με το σκιλυ μου (που το εχο ονομασι «Ρατσο» γιατι τον βρεσκουμε παντα με τιν μιτι μες απο τους σκουπιδο-ντενεκεδες τις γειτονιας... ε και καπου καπου χτιπαει κανα κσεχασμενο, μισο-δαγγοσμενο κοκκαλο – θισαβρος!).

Καλλυτερα ν’αρχισο απο το τελος... τεσερες συλλαβες απο το αδιανο μου μυαλο... αδιανο μα γιαφτο το προτο και τελεφταιο λογο: (να το διαβασετε πολλυ συγανα): Ε-ΛΕ-ΦΑΝΤ ΜΑΝ. Ελατε πιο κοντα.... E-LE-PHANT MAN.

(Πα να βρο τορα το "ποδιλατο" σε ταινια που δεν τ'οχο δει YIPPEE (χαρα) και σασ κσαναγραφο! ωραιο αφτο το εργασειο βρε Θειο Τσουτσουλομιτι) ;-)

Saq είπε...

Άρε navarino, πιστός στα παλιά, καμία δεν έχω δει αλλά μιας και τελευταία το έχω ρίξει στα παλιά κλασικά θα τα έχω υπόψιν μου!

navarino-s είπε...

@fluore.... α ρε κάθαρμα τι ωραίο αυτό που έγραψες. Και μενα μου άρεσε Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ.
Βρες το ποδήλατο είναι πολύ καλό!

navarino-s είπε...

@newton είδες πως φαίνονται οι ηλικίες. κακά τα ψέμματα ότι μας συγκίνησε στα νιάτα μένει ανεξίτηλο!

the monkeys είπε...

ναβαρίνο μας μολις ειδα ποιες ταινιες εχεις επιλεξει χαμογελασα...πρωτον γιατι εχεις πολυ δικαιο και γιατι στην λιστα που εχει δημιουργη8ει απο κριτικους ολου του κοσμου περιεχονται ολες οσες ανεφερες!!
εθχαριστουμε για την προσκληση!!8 το πω στο μονκακι 2 ν το κανουμε αν και ειναι δυσκολη η επιλογη και8 διαφωνουμε :Pαχαχ

navarino-s είπε...

@monkakia ξέχασα να σας πω ότι τα "καθαρματάκια" δικαιούνται επί πλέον ταινίες! Είστε 3 δικαιούστε 3χ5.

Βρομιστεράκι είπε...

Μια και μία οι ταινίες σου φίλε μου!
Αν και από Φελίνι προτιμώ το Αμαρκορντ ;) είναι όλες εξαιρετικές!
Πολύ δύσκολο να βάλεις μόνο 5, πολύ μας περιόρισε αυτός ο Tyler!

navarino-s είπε...

@βρομιστεράκι, πράγματι μας περιόρισε ο tyler...ποιό να πρωτογράψεις! Όσο για το Άμαρκορντ, διάβαζα τις προάλλες ένα βιβλίο με συνεντεύξεις του Φελίνι και κάπου έλεγε αυτή είναι η πιο αγαπημένη του ταινία. Όλες οι ταινίες του μου αρέσουν αλλά... να το Λα Στράντα ήταν η πρώτη που είδα, άσε που ήμουν και σε ηλικία...υψηλής ευαισθησίας!!!

Philip Winter είπε...

Θα ηθελα να κανω και εγω τη λιστα με τις 10 πιο αγαπημενες μου ταινιες ολων των εποχων:
1.City Lights (1931, Charlie Chaplin)
2.Vertigo (1958, Alfred Hitchcock)
3.8½ (1963, Federico Fellini)
4.A Clockwork Orange (1971, Stanley Kubrick)
5.Viridiana (1961, Luis Buñuel)
6.Fritz Lang's M (1931, Fritz Lang)
7.Det Sjunde Inseglet (1957, Ingmar Bergman)
8. Rashômon (1950, Akira Kurosawa)
9.Bronenosets Potyomkin (1925, Sergei Eisenstein)
10.Salò o le 120 Giornate di Sodoma (1975, Pier Paolo Pasolini)

Απο τη λιστα σου εχω δει και τις 5:
1.ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙΗΝ 3/5
Κατα τη γνωμη μου, η πιο υπερτιμημενη ταινια που εχει γυριστει.Κουραστικη, ξεπερασμενη και ανουσια.Με τα κριτηρια 1941 ισως αριστουργημα, αλλα με τα κριτηρια του 2010...Γενικα δεν μου αρεσει ο Welles (το Touch of Evil ειναι η πιο βαρετη ταινια που εχω δει!).Μονο το Lady from Sanghai (4/5) με ενθουσιασε.

2.Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ 5/5
Παρα γουρονοτριχα θα εμπαινε και στη δικια μου λιστα.Η πιο αγαπημενη μου ταινια του ιταλικου νεορεαλισμου.Τοσο συγκινητικη, τοσο πικρη, τοσο αψογη σκηνοθετικα και ερμηνευτικα!

3.ΛΑ ΣΤΡΑΝΤΑ 5/5
Ενα σκληρο ποιημα απο τον τιτανομεγιστοτεραστιο Fellini!!Τι σκηνοθεταρα!Το "Λα Στραντα" ειναι η τεταρτη πιο αγαπημενη μου αυτου του τοσο αγαπημενου μου δημιουργου.
Top 10 αγαπημενων ταινιων του Federico Fellini:
1.8½ 5/5
2.La Dolce Vita 5/5
3.Amarcord 5/5
4.La Strada 5/5
5.Fellini Satyricon 5/5
6.Le Notti di Cabiria 5/5
7.I Vitelloni 5/5
8.Giulietta degli spiriti 4,5/5
9.Il Casanova di Federico Fellini 4,5/5
10.E la nave va 4/5

4.Ο ΚΑΟΥΜΠΟΫ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΟΥ 4/5
Δεν το θυμαμαι, αλλα με ειχε ενθουσιασει πολυ.Κυριως οι ερμηνειες και η υποθεση.

5.ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ 5/5
Οταν το ειχα πρωτοδει ειχα μεινει με ανοιχτο το στομα!Το πιο σοκαριστικο εργο που εχω δει, μετα το "Salò o le 120 Giornate di Sodoma".Και τοσο επικαιρη.Η πιο αγαπημενη μου του Κιουμπρικ.Δεν μπορω να πω πολλα γι' αυτη την ταινια.Αλλωστε εχουν ειπωθει τοσα πολλα..Συγκλονιστικος ο Malcolm McDowell.