Κυριακή 12 Απριλίου 2009

"Να παίρνετε τα διαφημιστικά έντυπα που σας δίνουν στο δρόμο!"


Την προτροπή αυτή προς τους αναγνώστες του την κάνει ο Τζώρτζ Όργουελ στο βιβλίο του: "Οι αλήτες του Παρισιού και του Λονδίνου". Ο μεγάλος και διορατικός αυτός λογοτέχνης που τόσο συκοφαντήθηκε από το αριστερό κατεστημένο της Ευρώπης όταν κυκλοφόρησε στα 1948 το προφητικό του βιβλίο "1984" με την εφιαλτική ιδέα του Μεγάλου Αδελφού, πέρασε μια φάση μεγάλης φτώχιας κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου: έζησε στον κοινωνικό πάτο, στο περιθώριο, σαν κλοσσάρ επαίτης και αλήτης και έκανε τα πιο ταπεινά επαγγέλματα. Ένα από αυτά ήταν και του διανομέα διαφημιστικών φυλλαδίων έξω από το Μετρό του Λονδίνου. Όλες αυτές τις ταλαιπωρίες του τις περιγράφει στο βιβλίο που ανέφερα στην αρχή. Και εκεί λοιπόν που γράφει για τα διαφημιστικά φυλλάδια, νιώθει την ανάγκη να απευθυνθεί στους αναγνώστες και να κάνει την προτροπή:
Να παίρνετε, λέει, τα διαφημιστικά φυλλάδια που μοιράζουν στο δρόμο καποιοι άνθρωποι! Να τα παίρνετε και πιο πέρα να τα πετάτε σε ένα κάδο, γιατί ετσι διευκολύνετε αυτούς τους ανθρώπους να βγάλουν ένα πιάτο φαί. Είναι οι πιο χαμηλά αμειβόμενοι από όλους τους εργαζόμενους και αν δεν διαθέσουν το πακέτο δεν θα πληρωθούν! Και ούτε μπορούν να τα πετάξουν γιατί από μακριά όλο και κάποιο "μάτι" του εργοδότη, τους παρακολουθεί.
Βέβαια τώρα έχουν αλλάξει τα πράγματα και κάποιος με έντονες οικολογικές ανησυχίες μπορεί να προβάλει μια λογική αντίρηση: ότι είναι καλύτερα να μην τα παίρνουμε για να μη γίνεται σπατάλη του χαρτιού. Θα έχει τα δίκια του αλλά εγώ συναισθηματικά είμαι υπέρ της άλλης εκδοχής: να τα παίρνουμε!
Κάτι άλλωστε που κάνω εδώ και είκοσι τόσα χρόνια, από τότε που διάβασα το βιβλίο, πολλές φορές μάλιστα υπερβάλλοντας: όταν ζητάω έντυπα που απευθύνονται αποκλειστικά σε γυναίκες!!!
Έχω πάντως την ευχαρίστηση κάθε που βλέπω έξω από το Μετρό ή κάποιο κατάστημα, ένα νεαρό ή μια κοπέλα να μοιράζουν τέτοια φυλλάδια να ανακαλώ συνειρμικά στη μνήμη μου τη μορφή του αγαπημένου μου συγγραφέα!!!

16 σχόλια:

chameleontas09 είπε...

Αμα σου πω οτι συμφωνω 100% με αυτο!!!! Μου φαινεται σαν να το εχω γραψει εγω αυτο το post απ την αρχη μεχρι το τελος!!!

A

γυάλινο δάκρυ είπε...

Κι εγώ παίρνω τα φυλλάδια συνήθως για αυτό το λόγο. Πριν από μερικά χρόνια είχα βρεθεί στη θέση του να μοιράζω φυλλάδια για 7 ευρώ τη μέρα και από τότε άρχισα να τα παίρνω, ενώ πριν δεν έδινα σημασία σε όποιον μοίραζε.
Όσο για τη σπατάλη χαρτιού, υπάρχουν και κάδοι ανακύκλωσης..

the monkeys είπε...

αχ ρε ναβαρινο μας απιστευτο κειμενο!!!και οχι τιποτα αλλο αλλα ειναι σαν ν παρακολου8εις συζητηση μεταξυ εμου και lagarto πριν κατι μερες!!αχαχ
βασικα εγς μερικες φορες δεν περνω αυτα τα φυλλαδια,ειτε γιατι βιαζομαι,ειτε γιατι δεν με ενδιαφερουν ειτε γιατι παντα βαριεμαι!!και το lagarto παντα με κραζει να τα περνω για αυτο ακριβως το λογο!!αχαχαχ.νομιζς οτι 8 της αρεσει το κειμενο πολυ και 8 μου πει σιγουρα ειδες που στα ελεγα???αχαχα:P
προσπα8ω ν περνς απλα οχι παντα..και καταλαβαινς αυτους τους αν8ρωπους...απλα πχ μια φορα μοιραζαν σερβιετες ε τισ ν τις κουβαλαω σολο το μετρο???αχαχα

ippoliti_ippoliti είπε...

Συμφωνώ και εγώ απολύτως με αυτήν την πράξη και διευκόλυνση προς τους ανθρώπους που μοιράζουν φυλλάδια.
Ομολογώ δε γνώριζα ότι είχε παροτρύνει ο Οργουελ γι αυτό, δεν έχω διαβάσει το βιβλίο.
Καλό βράδυ

navarino-s είπε...

@Χαμαιλέοντα γειά σου και καλή βδομάδα! Σ' ευχαριστώ που εγκρίνεις!

navarino-s είπε...

@γυαλινάκι μου καλημέρα! έχεις κάνει ρε θηρίο αυτή τη δουλειά; Ξέρεις στην Αγγλία όταν κάνεις μια αίτηση για δουλειά, ας πούμε αν πας εσύ για καθηγήτρια, όσο πιο ταπεινή απασχόληση έχεις στην προϋπηρεσία σου τόσο πιο πολλά μόρια παίρνεις στη λίστα υποψηφίων. Γι' αυτό να τη δηλώνεις αυτή τη δουλειά στις αιτήσεις σου και ας μην έχεις ένσημα!

navarino-s είπε...

@monkakia μου γειά σας! (μάλλον monkaki1 για να κυριολεκτώ)χαίρομαι που σου άρεσε το ποστ και είμαι σίγουρος ότι τώρα θα παίρνεις τα έντυπα γιατί κατά βάθος στο έχω ξαναπεί εμφορείσαι από πολύ κλά αισθήματα για τους συνανθρώπους σου:...Κάθαρμα μεν... ψυχούλα δε!!!
Το υπογράφω δηλαδή αυτό και το παραθέτω να το δει το lagartaki και να μη σε μαλώσει άγρια!!

navarino-s είπε...

@ippoliti_ippoliti σε ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη. θα στην ανταποδώσω. Να είσαι καλά, καλή βδομάδα!

Tyler Durden είπε...

να τα παίρνουμε και μάλιστα όσο πιο πολλά μπορούμε και να τα πετάμε κατευθείαν στον πρώτο κάδο ανακύκλωσης που συναντάμε. Ετσι και βοηθάμε τα παιδιά να ξελαφρώσουν χωρίς να έχουν συνέπειες στις αποδοχές τους, και το χαρτί έχει την πιο χρήσιμη κατάληξη και στα @@ μας για την διαφημιζόμενη εταιρεία.

Το χαρτί θα το ξοδέψουν που θα το ξοδέψουν οι εταιρείες, είτε εμείς πάρουμε είτε όχι το διαφημιστικό, τουλάχιστον μεγάλο μέρος αυτού να ξαναανακυκλωθεί και όχι να πεταχτεί όπου νάναι.

mia maria είπε...

Και τα δυο μου παιδιά έχουν κάνει αυτή τη δουλειά για κάποιο διάστημα, γι αυτό πάντα τα παίρνω όλα! Μερικές φορές γίνομαι τόσο ρεζίλι όταν είναι φυλλάδιο που δεν απευθύνεται σε εμένα και μένω με το χέρι απλωμένο ενώ τα παιδιά με αγνοούν!

navarino-s είπε...

@tyler γειά σου! είσαι ωραίος και στις ήρεμες αναλύσεις σου αλλά και στις τσαμπουκαλίδικες όπως τώρα!!!

navarino-s είπε...

@big mama καλώς ήρθες! τα ίδια όπως θα διάβασες παθαίνω και εγώ! να είσαι καλά Καλό Πάσχα!

ange-ta είπε...

και γω τα παίρνω ΠΑΝΤΑ, με την ίδια λογική του Οργουελ, χωρίς να έχω διαβάσει το σχετικό βιβλίο.

navarino-s είπε...

@ange-ta καλώς ήρθες! Θα σε επισκεφτώ!

lagarto είπε...

πολύ καλό ποστ ναβαρίνο μου!
πάντα αυτό έλεγα!και ιδιαίτερα στο monkey1!τώρα ελπίζω να τα παίρνει πιο συχνά και χωρίς τη γκρίνια μου!!χαχαχαχα
επρέπε να μας βλέπεις στο σταθμό να της λέω γιατί δεν το πήρε!και να είμαι έτοιμη να την πάω πίσω για πάρει το φυλλάδιο!!άσε!χαχα!

navarino-s είπε...

@lagartaki μου μπράβο!!! Μου το είχε γράψει το monkaki1 για τους καυγάδες σας για το θέμα και ότι την έκραζες αλλά είναι καλό παιδί σε τελική ανάλυση! Αλήθεια εσύ που χάθηκες; Σέρνεσαι στα υπο κατάληψη πάρκα της Ναυαρίνου και της Πατησίων;